Poglądowa oferta z zakresu zarządzania/administrowania nieruchomościami obejmuje:
Zarządzanie/administrowanie nieruchomościami. Szczegóły zawsze omawiamy z Klientem i dostosowujemy działania oraz ofertę do indywidualnych wymagań. Dla zobrazowania przykładowych czynności przedstawiamy poniższy ich katalog:
- nadzór na stanem technicznym nieruchomości (zlecanie kontroli technicznych, okresowych przeglądów obiektu, wykonywanie napraw bieżących i usuwanie awarii),
- kontrola nad utrzymywaniem porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku.
- zbieranie ofert, negocjowanie cen i warunków w zakresie usług związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej,
- prowadzenie wszelkiej dokumentacji oraz ewidencji obiektu wymaganej przepisami prawa budowlanego (m.in. książki obiektu, dokumentacja techniczna, prawna, administracyjna oraz ewidencyjna)
- nadzór nad zapewnieniem dostawy do nieruchomości świadczeń typu: energia elektryczna, woda, gaz, odprowadzenie ścieków i wywóz śmieci,
- prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomości zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz w sposób umożliwiający jej kontrolę przez Właściciela, między innymi poprzez całodobowy dostęp do e-kartoteki oraz wdrażanie systemu płatności masowych – który wyklucza pomyłki podczas księgowania nieprawidłowo opisanych tytułów płatności,
- rozliczanie z Właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego,
- prowadzenie windykacji pozasądowej należnych od Właścicieli opłat na pokrycie kosztów zarządu Nieruchomością wspólną,
- prowadzenie wszelkich operacji finansowych, wynikających z eksploatacji obiektu poprzez rachunek bankowy, a także rejestracja i dokumentacja przepływu faktur i rachunków,
- prowadzenie ewidencji lokali i ich Właścicieli,
- nadzór nad opłacaniem podatków, ubezpieczeń i innych opłat publicznoprawnych przypadających na części wspólne nieruchomości,
- przygotowanie i obsługa zebrań Właścicieli,
- przygotowywanie projektów planów gospodarczych (w formie planów rzeczowo-finansowych) oraz projektów uchwał,
- wykonywanie pozostałych czynności wynikających z przepisów prawnych oraz wzajemnych ustaleń,
Usługi doradcze
- doradztwo w zakresie gospodarki nieruchomościami,
- doradztwo w zakresie optymalizacji działań i kosztów.
Formalności związane ze zmianą zarządcy
- przejęcie dokumentacji nieruchomości od poprzedniego zarządcy/administratora,
- zawiadomienie właścicieli o zmianie administratora, numerach kont oraz wysokości opłat,
- opracowywanie i wdrażanie procedury zmiany zarządu.
Współpracujemy z kancelariami prawnymi specjalizującymi się w obsłudze Wspólnot Mieszkaniowych, którym można powierzyć prowadzenie spraw sądowych. Umowa jest zawierana bezpośrednio przez Wspólnotę.
Oferty indywidualne przygotujemy po zapoznaniu się z Państwa nieruchomością i zakresem współpracy. Nasze wynagrodzenie za zarządzanie nieruchomościami uzależnione jest od wielu czynników i ustalane jest każdorazowo w drodze indywidualnych negocjacji.
Zapraszamy do kontaktu.